Önbizalom injekció – 4. dózis

Te és a pozitív gondolkodás

Tudom azt, hogy nem mindig egyszerű a pozitív gondolkodás, és biztos vagyok abban, hogy nehéz pozitívnak maradnod, ha egy kellemetlen esemény, vagy kár ér. De hidd el nekem, törekedned kell rá. Át kell fordítanod agyad, hogy mindenben a pozitív dolgot keresd és meg is találd.

Nézzünk néhány példát:

  • Lekésted a buszt
  • Kirúgtak a munkahelyedről
  • Szakított veled a párod

Alapvetően egyik sem pozitív esemény, ugye? De ha már megtörtént, akkor a Te döntésed, hogy miként tekintesz az adott eseményre.

No fordítsuk át az agyunkat, és nézzük meg, milyen pozitív dolog lehet benne.

  • Lekésted a buszt -> lehet, hogy pont így fogsz találkozni valakivel, aki épp egy jó lehetőséget fog felajánlani neked. (Egy előadásomon amikor ezt elmeséltem, az egyik hallgató felállt és elmesélte, hogy lekéste a buszt, mérgelődött miatta egy csomót, és később tudta meg, hogy az a busz, amit épp 1 perccel késett le, balesetet szenvedett.)
  • Kirugtak a munkahelyedről -> tekinthetsz rá úgy, mint maga a katasztrófa, nem fogsz tudni miből élni, és mindennek vége. De tekinthetsz rá egy LEHETŐSÉGKÉNT is, új állás, új kollégák, új kihívások, jobb fizetés.
  • Szakított veled a párod -> Világvége? Gondolhatod úgy is. De gondolj csak bele, semmi nem történik ok nélkül. Lehet, hogy nem illettetek össze, és később sokkal nagyobb problémák lettek volna, sokkal jobban fájt volna. Így mindkettőtöknek megvan a lehetősége egy új, jobb kapcsolatra.

 

A negatív gondolatok eltüntetése

Az emberek többsége általában negatív gondolatokkal él. Azon jár az eszük, hogyan fizetik be csekkjeiket, mi lehet a munkában, miért tolt le a főnök, miért vesztem össze párommal, vagy miért is nincs párom.

A negatív gondolatok 2 dolog miatt nem jók:

  1. Lehúznak, és rombolják önbizalmad.
  2. A vonzás törvénye alapján még több negatívumot fogsz kapni.

 

Hallottál már a vonzás törvényéről?

A vonzás törvénye leegyszerűsítve így hangzik, hogy minél többet gondolkodsz valamin, annál többet kapsz belőle. Ez tehát az oka annak, hogy a pozitívan gondolkodó, lehetőségeket kereső ember sokkal sikeresebb és sokkal több mindent elér az életben, mint negatívan gondolkodó és a negatív eseményeket, helyzeteket életébe bevonzó társai.

A kérdés, hogy megengedheted-e magadnak azt a „luxust”, hogy életedről, vagy saját magadról negatívan gondolkodj? A válasz: NEM! Szerinted hogyan hatnak önbizalmadra a „nem tudom megcsinálni”, „képtelen vagyok rá”, vagy „én egy vesztes vagyok” mondatok?

Azonnali feladataid magabiztosságod növelése érdekében:

  1. Azonosítsd, és iktasd ki negatív gondolataid!
    Tudatos elménk egyszerre 1 dologgal képes foglalkozni. A helyettesítés törvénye alapján bármikor kicserélheted negatív gondolatod egy pozitívra (Pl. ha azon kapod magad, hogy rossz a kedved, idézd fel egy korábbi sikered – tegnap leírtad őket, ugye? 🙂 ).
  2. Kezdj minden napot pozitívan!
    Reggelente ébredés után, de még felkelés előtt ismételd el magadban többször: „Tudom, hogy ma ismét egy csodálatos napom lesz!”
  3. Vedd körül magad pozitív emberekkel!
    Nagyon fontos, hiszen az ember egy idő után olyanná válik, mint az őt körülvevők.
    Ha pozitív emberekkel veszed körül magad, akkor nagy valószínűséggel nem negatív dolgokról, hiányról, problémákról lesz szó.
  4. Használj pozitív megerősítéseket!
    Pl.:

    1. Kivételes, egyedi és értékes ember vagyok, tele önbizalommal!
    2. Teljesen egészséges vagyok!
    3. Napról napra egyre jobban érzem magam!
    4. Napról napra gazdagabb vagyok, mindig elegendő pénz van a bankszámlámon!
    5. Munkámat élvezettel és sikeresen végzem

Ne feledd, a feliratkozáskor megállapodtunk, hogy nem csak olvasod, hanem csinálod is. Akkor hajrá :))